Lola Capdevila, Cap de Protocol de la Fundació “La Caixa”

“El protocol és sinònim d’autenticitat, la norma que guia un acte públic i les relacions públiques la forma com apliques i organitzes aquest acte”

Lola Capdevila al seu despatx de la Fundació

 

Lola Capdevila és llicenciada en Filosofia i Lletres, a més d’haver estudiat Sociologia, Relacions Públiques i música, formant-se en cursos específics de protocol i organització d’actes.
També ha estat vinculada a la Universitat de Barcelona com a docent als cursos de postgrau de Gestió Cultural. Treballa des de l’any 1980 a l’Obra Social – Fundació “la Caixa”, on ha sigut responsable de diferents programes, projectes i departaments. Des de 2004 i fins l’actualitat és la Cap de Relacions Públiques i Protocol de la Fundació.

-Com i quan comences en el món del protocol i les Relacions Institucionals?
Crec que sempre he estat vinculada d’una manera o altra al món del protocol, les relacions públiques i l’organització d’actes.
Primer com a organitzadora de concerts, teatre, exposicions. Després com a coordinadora de comunicació i a dinamitzadora cultural. I finalment, des de fa set anys i de manera més específica, com a Cap del Departament de Protocol i Relacions Públiques de la Fundació “la Caixa”.

-Sent cap de Protocol de la Fundació “la Caixa”, quina relació creus que ha de tenir el món de la política amb el protocol?
M’agrada la transversalitat. Crec que tot té relació amb tot i el protocol, tal i com jo l’entenc, té relació amb la societat en general i òbviament també amb la política.

-Què és per a tú el protocol?
Per a mi el protocol és sinònim d’autenticitat, la norma que guia un acte públic i les relacions públiques la forma com apliques i organitzes aquest acte. M’agrada pensar que tot aplicant una determinada norma, legislada o pactada socialment, es pot fer arribar una determinada manera de fer i de comunicar els missatges i valors de la Institució per a la qual treballes.

-Quines qualitats creus que ha de tenir un bon cap de protocol? I en el teu cas?
Crec que ha de tenir seny –sentit comú – passió per la feina, discreció, prudència, curiositat pels projectes que ha de presentar en públic, capacitat de consens, capacitat de gestió, rigor en el treball i, moltes ganes de gaudir amb la feina.
Crec que cal saber gestionar amb la mateixa habilitat la preparació dels actes i la improvisació als actes.
En el meu cas, crec que sóc una persona d’ofici, amb seny i passió per a la feina.

-Quin consell donaries a la gent que està estudiant Protocol o la que ara està començant en aquesta professió?
El mateix que en altres professions: que li agradi la professió. Si t’agrada el que estàs fent hi ha moltes probabilitats que tot surti bé. Crec que això és imprescindible per aquesta i totes les professions.
-En aquests moments de crisi, ¿quina opinió tens del futur del Protocol i les Relacions Institucionals? Doncs bona. En aquest moment de crisi es necessiten més que mai bons professionals en tots els camps i també en Protocol perquè cal saber gestionar les relacions i donar valor i confiança pública a les organitzacions.

-Quines noves disciplines/àrees/estudis creus que són necessàries per ser un bon professional del Protocol del segle XXI?
A nivell d’estudis crec que una base universitària és recomanable sigui en el camp que sigui, una formació específica és necessària, la bona gestió de tots els recursos tecnològics apareguts i per aparèixer és inqüestionable i a partir d’aquí el treball diari i les ganes de millorar i innovar procediments portaran sens dubte a reconèixer el bon professional del segle XXI.

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s