Barcelona Meeting Point 2013: punt d’inflexió?

Foto: Juan Pablo Torrents-Faura
Foto: Juan Pablo Torrents-Faura

Del 23 al 27 de octubre va tenir lloc el conegut i ja tradicional saló de l’immobiliari Barcelona Meeting Point a la Fira de Barcelona. Els protagonistes van ser els inversors i les agències immobiliàries russes i xineses.

Ponències i seminaris 

Durant els cinc dies de celebració, el Saló ha servit de plataforma per organitzar diferents conferències i seminaris sobre el món del real estate, als quals han participat professionals dels principals grups immobiliaris de l’Estat, així com representants de grups xinesos i russos. D’aquests meetings cal destacar, sobretot, els enfocats a vendre immobles a inversors de Rússia i la Xina. També l’aposta clara del Saló pel medi ambient i la sostenibilitat en la rehabilitació i l’eficiència energètica dels edificis.

Punt d’inflexió: comença la remuntada?

A l’edició d’aquest any cridava l’atenció la superfície del saló: en deu minuts es podia recórrer tot el recinte. En aquest recinte, es diferenciaven clarament dues zones: una per a empreses d’àmbit estatal i local i una altra per a les empreses especialitzades en venda internacional (com per exemple Imperial Luxury, una agència inmobiliària espanyola de luxe de propietat russa). Un altre exemple és el mix de socis espanyols i russos en un clúster de tres empreses espanyoles, dirigides pel català Carles Sánchez Iglesias, l’objectiu del qual és captar clients russos. Sánchez Iglesias treu una valoració bastant positiva d’aquesta edició i afirma que el tema immobiliari es comença a bellugar de veritat a Catalunya.

Anna Inetskaya parlant amb Salvador Torrents, director d'AMG Arquitectes
Anna Inetskaya, d’Imperial Luxury, i Salvador Torrents d’AMG arquitectes (J P T. F.)

Segons el president del comitè organitzador del Saló, Enrique Lacalle, aquesta edició s’ha tancat amb un èxit de públic i de vendes i representa un veritable punt d’inflexió. Segons Lacalle, ara es comença a veure moviments positius en el sector i recalca que “l’ajustament dels preus s’ha notat en les vendes, així com el gran interès internacional per invertir a Espanya i, sobretot, a Catalunya”. La propera edició del Barcelona Meeting Point ens treurà de dubtes.

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s